feltöltés alatt...

 

Kezdő

 

Haladó

 

Repülőgép üzemeltetési utasítások

Rerülőtérrend

 


Iskolakör végrehajtása


1.    Repülés előtt:

Az időmérő az oktató által meghatározott sorrendben szólítja a növendékeket a repülésre, mikor az előző növendék a gépbe készülődést megkezdi. Ekkor a növendék a figyelőpadra ül, ahonnan végignézi társa repülését. Tanulja meg megbecsülni a szél irányát és sebességét különböző magasságokon a repülőgép mozgása alapján. Értékelje társa iskolakör felépítését és a tapasztalatait vegye figyelembe saját repülésénél.


2.    Gépbe készülés:

  • Jelentkezik az időmérőnél (időmérővel szemben állva):
    „X Y felszállásra jelentkezem”
  • Jelentkezik az oktatónál:
    „X Y felszállásra jelentkezem”
  • Az oktató engedélyével bekészül a kijelölt repülőgépbe.
    • gondoskodik a szükséges üléshelyzet és terhelés beállításáról, melyet az oktató ellenőriz
    • társai segítenek a beülésben, a hevederek bekötésében és meghúzásában

3.    Felszállás előtti ellenőrzés

Az üléshelyzet kényelmes beállítása és a hevederek meghúzása után lehet a kabintetőt lecsukni. Ezt követően lehet az ellenőrzést megkezdeni, amit jól hallhatóan a következők szerint kell végrehajtani:

  • „Kabintető zárva, biztosítva”
    (a kabintető csukott helyzetben van és a zárszerkezet is zárva van)
  • „Féklap zárva, biztosítva”
    (a féklap mozgatókarja zárt helyzetben van és az önzáró himba is zárt helyzetben van)
  • „Trimm enyhén fejnehéz”
    (trimmet ki kell téríteni fejre illetve farokra, majd középállástól kissé előbbre állítani)
  • „Ívelőlap 2-es fokozatban”
    (az ívelőlap rögzítőgombját benyomva 2-es fokozatba állítani, biztosítását ellenőrizni)
  • „Kormányok akadálytalanul minden irányba kitéríthetőek”
    (a kormányokat minden helyzetbe ki kell téríteni és meggyőződni arról, hogy nem ütközik valamilyen akadályba.)
  • „Műszerek alapállásban”
    (a műszereket ellenőrizni kell hogy nullán állnak, illetve a magasságmérő nullázását ell kell végezni)
  • „Kötél beakasztva”
    (csak akkor lehet jelenteni, ha már be van akasztva a csőrlőkötél. Ha nem, akkor addíg kell várakozni amíg be nem akasztják és csak utána lehet folytatni a jelentést)
  • „Felszállómező és a légtér szabad”
    (meg kell győződni arról, hogy a felszállómezőben nincs-e akadály és a légtérben nincs-e másik repülőgép)
  • „Kötélszakadásra felkészültem”
  • „Kérek engedélyt a felszállásra”
    (a felszállási engedélyt a bal kéz feltartásával csak akkor lehet kérni, ha az oktató is rendben talált mindent és azt mondja: „Mehet!”)


4.    Iskolakör gyakorlati végrehajtása

     Felszállás:

  • Földön vezetni a repülőgépet
  • Elemelkedés után a sebességgyűjtési és a finom átvezetési szakasz megtartása
  • Meredek emelkedést súlypontcsőrlésben 50 m, elérése után érhet el a repülőgép
  • Csőrlést 90 km/h sebességgel végezzük
  • Csőrlés tetején átvezetés és leoldás lehetőleg a pilóta által. A kioldót minden esetben háromszor meg kell húzni.

     Iskolakörön:

  • Leoldás után sebességrendezés 90 km/h-ra, ívelőlap „0” állásba, futómű behúzása, trimmelés szükség szerint
  • Fordulók végrehajtása: irány kinézése, forduló vérehajtása, irányban kivétel, sebesség rendezés
  • 1. forduló után a startra vissza kell nézni és jelenteni: „A startról jelzés nincs”
  • Felmérjük a helyzetet és elkezdjük az iskolakör felépítését a leszállójelhez
  • A 2. fordulót ne válasszuk túl messze
  • Hosszúfalon a jel vonalánál kiengedjük a futóművet és megkezdjük az esetleg szükséges korrigálásokat
  •  Elvégezzük a 3. fordulót
  • A 4. forduló helyének megválasztásánál törekedni kell, hogy lehetőleg azonos helyen és magasságban legyen a leszállás könnyebb kiszámítása miatt (természetesen a szél sebessége miatt változhat) A 4. fordulót legalább 90 m-en be kell fejezni

     Besiklás, leszállás:

  • Sebességet növeljük 100 km/h-ra, ívelőlapot 3-as fokozatba helyezzük
  • Féklap nyitása megfelelő magasságban, 50 m alatt már nem szabad játszani vele a földetérésig
  • Megtörjük a besiklási szöget 3-5 m magasságban
  • Kilebegtetés és leszállás
  • Guruláskor is ügyelünk a vízszintes szárnyakra és az iránytartásra
  • Megállásig vezetjük a repülőgépet, majd letesszük a szárnyat

5.    Leszállás utáni teendők:

  •  Mikor a gép megállt, kinyitjuk a kabintetőt és a növendék jelent az oktatójának:
    „X Y egy felszállást jelentek”
  • Az oktató elmondja a repülés során felmerült hibákat
  • Közben a repülőgép startra visszavitelénél segít a növendék
  • Ezután odamegy az időmérőhöz és jelenti:
    „X Y egy felszállást jelentek”

Kapcsolat

Telephely:     9099 Pér, Repülõtér

Klubhelyiség: 9021 Gyõr, Városház tér 3.

E-mail: info@aeroclub-gyor.hu

Telefon: 06-20-777-9106

Adószám: 19113832-2-08

  
Joomla űrlapépítő by JoomlaShine
JSN Metro template designed by JoomlaShine.com