Idén július végén kerül megrendezésre Dunaújvárosban (LHDV) a 45. Vintage Glider Rally, ahol összegyűlnek egész Európából a régi vitorlázógépeket kedvelők. 20 év után kerül ez a rendezvény újra Magyarországra. A részvétel pilóták számára 67 Euróba kerül, amiért elég változatos programkínálatot kapunk: borkóstolás, koncert, műrepülés bemutató stb.

 

Idei majálisunkon megtanultuk, hogy határozzuk meg az északi irányt iránytű nélkül, hogy lássunk el egy sérültet, hogy legyünk igazi csapattagok és hogy érezzük jól magunkat! Köszönjük a helyszínt a Győri Aero Klubnak!

 

Ez a film a Magyar Légierő fejlődését mutatja be 1920-tól egészen a másidk világháború végéig.

„Vitorlázórepülők,
ne csak az égszínű háttéren szárnyaló három sirályról lehessen   titeket   felismerni,   hanem   derűs,   tiszta tekintetetekről, mindig segítőkész bajtársiasságotokról is, és  arról,  hogy  teljességgel  hiányzik  belőletek  a  hiúság  és  a kicsinyesség. Ha így lesz, a föld minden népe között felismeritek és kézen  fogjátok  egymást,  veletek  kezdődik  majd  az  új
nemesség, ti lesztek békében össszefort világunk első újfajta polgárai.”
Luigi Colani
olasz formatervező

 

 

Rónaföldi Zoltán
Múltba nézek...Az Ózd-bánrévei sportrepülés és ejtőernyőzés története, 1945-1965 című könyve az alábbi linkken hozzáférhető

 

http://www.mek.oszk.hu/12600/12697/index.phtml

"A repülőtér építésével együtt a környékbeli fiatalság is megmozdul, hiszen most már nem kizárólag Ózdot érinti a sportrepülés. Főleg a középiskolákban erős a hatás, de Bánrévén is sok fiatal van, akik iskolások, illetve már a gyárban, a környező bányákban és nem utolsósorban a vasútnál dolgoznak."

Figyelmébe ajáljuk Jereb Gábor Vitorlázó repülőgépek című könyvét amely az alábbi linkken keresztűl pdf formátumban hozzáférhető.

http://www.mek.oszk.hu/05800/05896/

"A repülésnek azonban van egy másik ága, amely - bár lehetősége a motoroséval azonos fizikai törvényeken alapszik - az időjárással közeli barátságban van. Ez a vitorlázórepülés, amely a levegőt nem csupán közlekedési közegnek tekinti, hanem annak minden mozgását, az időjárás minden jelenségét hasznosítani igyekszik."

Kedves látogatók!

Az immár hagyományosnak tekinthető május 1-i nyílt nap idén sajnos elmarad. Reméljük hamarossan vendégül láthatunk mindenkit a péri repülőtéren, addig is szíves türelmeteket kérjük.

 


 

 A vitorlázó repülő pilóták olykor távrepülést hajtanak végre, mely során nem térnek vissza kiinduló pontra, hanem a célterületen kiválasztanak egy leszállásra alkalmas területet (mezőt, szántóföldet) és ott leteszik a gépet. Ilyenkor a szemtanúk azt hihetik, hogy a gép lezuhant vagy kényszerleszállás történt. Ez a manöver nehéz, de megszokottnak tekinthető.

British Gliding Association videói bemutatják ezt a folyamatot részletesen.

Tudja Ön …..?

Hogy Győr városának, illetve egy polgárának is része volt az első óceánrepülés megvalósításában?
1931. július 15-16-án Endresz György pilóta és Magyar Sándor navigátor rekordidő alatt átrepülték az Atlanti- Óceánt, egy „Justice for Hungary” (Igazságot Magyarországnak) nevű, Sirius Lockheed típusú, kétüléses repülőgéppel. ( A repülőgép neve a Trianoni Békepaktumra utalt)

Mint arról a kisalföld.hu is beszámolt, a Gömbi és Mátis Csaba, a Győri Speciális Mentők csapatvezetője Harcsás Judit keresésére indultak Pérről a kedd délutáni órákban.

Kapcsolodó

Keresés

Kapcsolat

Telephely:     9099 Pér, Repülõtér

Klubhelyiség: 9021 Gyõr, Városház tér 3.

E-mail: info@aeroclub-gyor.hu

Telefon: 06-20-777-9106

Adószám: 19113832-2-08

  
Joomla űrlapépítő by JoomlaShine
JSN Metro template designed by JoomlaShine.com