Minden kisgyermek kedves időtöltése a – régebben a saját készítésű,nádból, zsírpapírból eszkábált, manapság már a boltban megvásárolható modern műanyag – sárkány eregetés az élénk tavaszi szélben.
Ez a látványos játékszer a felnőtteket is inspirálta és elsőként Amerikában készítettek olyan „sporteszközt” amely alkalmas és képes volt arra, hogy már egy embert is „ magával vigyen”.
Az 1970-es végére már Magyarországra is elért ez az „őrület” és Ordódy Márton egyetemi oktató irányításával a BME-n készítették – fabrikálták az első magyar sárkányokat, amelyek még ún. gyalog sárkányok voltak és nem rendelkeztek motorral.
A Győri Aeroklubban Kulacs István és Óvári Tibor vezetésével bontogatta szárnyait a sárkányos repülés, illetve a gép építés, amely a kezdeti mezőgazdasági agrofólia borítás és a Trabant autó motorjának felhasználásával, tuningolásával indult és napjainkra már a legkorszerűbb anyagok és nagy teljesítményű motorok beépítésével, igazi iparággá fejlődött.
Jelenleg a GYAKE-ban 9 db korszerű motoros sárkány és 1 db gyönyörű UL várja, hogy tulajdonosa kitolja a hangárból és repüljön vele.
Mert repülni nagyon jó!!! Szállni az ismerős és ismeretlen szép tájak felett és érezni a néha hűs, néha langyos tiszta levegő simogatását az arcunkon, madárként hasítva a végtelen levegőeget,
Az első önálló felszállásig, azért még sok a teendő, ugyanis a megfelelő oktatásokon, kiképzéseken, vizsgákon meg kell felelni és természetesen egy jó kis gép is kell a „boldogsághoz”.
A győri sárkányosok évről évre sok-sok száz órányi repülést és ezernyi felszállást teljesítenek, időnként versenyeken vesznek részt, hosszabb, rövidebb túrákat repülnek, de megfelelő időjárás esetén a hétvégeken is mindig van a péri reptéren „sárkány eregetés”.
Ha pedig vége a repülésnek, esetleg „dörög-villámlik-esik-fúj-havazik” akkor kis csapatunk, amely most 15 főből áll, mindig vevő a „zsírégetésre”, bográcsozásra, sztorizgatásra, vagy éppen a többi szakági kedves barátunk zrikálására.
Mert a repülésen, az aktív kikapcsolódáson, a kellemes időtöltésen túl nagyon fontos, hogy ápoljuk és erősítsük a nem ritkán évtizedes repülős barátságokat, tiszteljük, becsüljük az elődeinket és oktassuk, tanítsuk, segítsük a „szárnybontogató” utánunk jövőket.