Iskolakör végrehajtása

1. Repülés előtt:

Az időmérő az oktató által meghatározott sorrendben szólítja a növendékeket a repülésre, mikor az előző növendék a gépbe készülődést megkezdi. Ekkor a növendék a figyelőpadra ül, ahonnan végignézi társa repülését. Tanulja meg megbecsülni a szél irányát és sebességét különböző magasságokon a repülőgép mozgása alapján. Értékelje társa iskolakör felépítését és a tapasztalatait vegye figyelembe saját repülésénél.

2. Gépbe készülés:

Jelentkezik az időmérőnél (időmérővel szemben állva):
„X Y felszállásra jelentkezem”
Jelentkezik az oktatónál:
„X Y felszállásra jelentkezem”
Az oktató engedélyével bekészül a kijelölt repülőgépbe.
gondoskodik a szükséges üléshelyzet és terhelés beállításáról, melyet az oktató ellenőriz
társai segítenek a beülésben, a hevederek bekötésében és meghúzásában

3. Felszállás előtti ellenőrzés

Az üléshelyzet kényelmes beállítása és a hevederek meghúzása után lehet a kabintetőt lecsukni. Ezt követően lehet az ellenőrzést megkezdeni, amit jól hallhatóan a következők szerint kell végrehajtani:

„Kabintető zárva, biztosítva”
(a kabintető csukott helyzetben van és a zárszerkezet is zárva van)
„Féklap zárva, biztosítva”
(a féklap mozgatókarja zárt helyzetben van és az önzáró himba is zárt helyzetben van)
„Trimm enyhén fejnehéz”
(trimmet ki kell téríteni fejre illetve farokra, majd középállástól kissé előbbre állítani)
„Ívelőlap 2-es fokozatban”
(az ívelőlap rögzítőgombját benyomva 2-es fokozatba állítani, biztosítását ellenőrizni)
„Kormányok akadálytalanul minden irányba kitéríthetőek”
(a kormányokat minden helyzetbe ki kell téríteni és meggyőződni arról, hogy nem ütközik valamilyen akadályba.)
„Műszerek alapállásban”
(a műszereket ellenőrizni kell hogy nullán állnak, illetve a magasságmérő nullázását ell kell végezni)
„Kötél beakasztva”
(csak akkor lehet jelenteni, ha már be van akasztva a csőrlőkötél. Ha nem, akkor addíg kell várakozni amíg be nem akasztják és csak utána lehet folytatni a jelentést)
„Felszállómező és a légtér szabad”
(meg kell győződni arról, hogy a felszállómezőben nincs-e akadály és a légtérben nincs-e másik repülőgép)
„Kötélszakadásra felkészültem”
„Kérek engedélyt a felszállásra”
(a felszállási engedélyt a bal kéz feltartásával csak akkor lehet kérni, ha az oktató is rendben talált mindent és azt mondja: „Mehet!”)


4. Iskolakör gyakorlati végrehajtása

Felszállás:

Földön vezetni a repülőgépet
Elemelkedés után a sebességgyűjtési és a finom átvezetési szakasz megtartása
Meredek emelkedést súlypontcsőrlésben 50 m, elérése után érhet el a repülőgép
Csőrlést 90 km/h sebességgel végezzük
Csőrlés tetején átvezetés és leoldás lehetőleg a pilóta által. A kioldót minden esetben háromszor meg kell húzni.

Iskolakörön:

Leoldás után sebességrendezés 90 km/h-ra, ívelőlap „0” állásba, futómű behúzása, trimmelés szükség szerint
Fordulók végrehajtása: irány kinézése, forduló vérehajtása, irányban kivétel, sebesség rendezés
1. forduló után a startra vissza kell nézni és jelenteni: „A startról jelzés nincs”
Felmérjük a helyzetet és elkezdjük az iskolakör felépítését a leszállójelhez
A 2. fordulót ne válasszuk túl messze
Hosszúfalon a jel vonalánál kiengedjük a futóművet és megkezdjük az esetleg szükséges korrigálásokat
Elvégezzük a 3. fordulót
A 4. forduló helyének megválasztásánál törekedni kell, hogy lehetőleg azonos helyen és magasságban legyen a leszállás könnyebb kiszámítása miatt (természetesen a szél sebessége miatt változhat) A 4. fordulót legalább 90 m-en be kell fejezni

Besiklás, leszállás:

Sebességet növeljük 100 km/h-ra, ívelőlapot 3-as fokozatba helyezzük
Féklap nyitása megfelelő magasságban, 50 m alatt már nem szabad játszani vele a földetérésig
Megtörjük a besiklási szöget 3-5 m magasságban
Kilebegtetés és leszállás
Guruláskor is ügyelünk a vízszintes szárnyakra és az iránytartásra
Megállásig vezetjük a repülőgépet, majd letesszük a szárnyat

5. Leszállás utáni teendők:

Mikor a gép megállt, kinyitjuk a kabintetőt és a növendék jelent az oktatójának:
„X Y egy felszállást jelentek”
Az oktató elmondja a repülés során felmerült hibákat
Közben a repülőgép startra visszavitelénél segít a növendék
Ezután odamegy az időmérőhöz és jelenti:
„X Y egy felszállást jelentek”

Kapcsolat

Telephely:     9099 Pér, Repülõtér

Klubhelyiség: 9021 Gyõr, Városház tér 3.

E-mail: info@aeroclub-gyor.hu

Telefon: 06-20-777-9106

Adószám: 19113832-2-08

  
Joomla űrlapépítő by JoomlaShine
JSN Metro template designed by JoomlaShine.com