Győr-Pér repülőtér
A péri repülőtér a Győri Aero Klub repülőtevékenységének helye. A hangárban laknak a gépeink és a hangár mellett helyezkedik el a repülőgép javító műhelyünk is.
A reptér üzemi területére csak jogosult személyek léphetnek be, ezért kérjük vendégeinket (sétarepülőket, növendékeket), hogy a reptérre érkezéskor a főépület előtt várakozzanak és hívják fel a 06-20-777-9106 telefonszámot. Bejelentkezés után biztosítunk kíséretet a hangárokhoz és az üzem területére.
Köszönjük
Repülőtér elérhetőségei
- Cím: H 9099 Pér, Repülőtér
- Telefon: +36/96/559-200
- Fax: +36/96/559-202
- E-mail:
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. - Web: www.gyor-per.hu
Repülőtéri adatok
- ICAO kód LHPR
- IATA kód QGY
- Elhelyezkedés 15 km 120° Győr központjától
- ARP N473737,56 E0174830,07
- ELEV 128,75 m / 422’4
- Futópálya 12/30, 2030m x 30m, aszfalt (+ 100-100 m SWY)
- TWR AFIS 129,90 MHz (Pér info)
- Forgalom típusai VFR, NVFR, IFR
- Navigáció ILS, VOR-DME, RNAV (GNSS)
- ILS - RWY30 Cat I. - 111,35 MHz
- Tűzoltó szolgálat CAT-5, előzetes egyeztetés alapján CAT-6 és CAT-7
- Határnyitás előzetes egyeztetés alapján
- Üzemanyag/olaj JET A1, AVGAS 100LL, AeroShell W100, AeroShell W15W50
- Nyitva tartás 8:00-18:00 LT (nyitva tartáson kívül előzetes egyeztetés alapján)
- Cím Győr-Pér Repülőtér Kft. H-9099 Pér, Repülőtér
Pilótáknak
Kedves Pilóták, Oktatók, Növendékek!
Az alábbi menüpontban szeretnénk összefoglalni néhány fontos és hasznos információt, linket, amely segíthet a repülések megtervezésében.
Ha bármilyen javaslatod van a tartalommal kapcsolatban, kérlek Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.meg nekünk.
Jó leszállást!
A sárkányrepülésről
A sárkányrepülés varázslatos dolog. A huszadik századi ember jelképe, az űrtechnika első emberközeli alkalmazása a sárkányrepülő, amely összeköti a múltat a jövőt, Ikarus legendáját, Leonardo rögeszméit megvalósítva. Az első jele annak, hogy a következő században a repülés, ami eddig csak kevesek kiváltsága volt, szinte minden ember számára elérhetővé válik.
Az eszköz története az ókorig nyúlik vissza, de az első igazi példányt az ötvenes évek közepén tervezte meg Francis Rogallo, a NASA mérnöke, miután az űrhivatal ezzel szerette volna a földre juttatni a leszálló űrkabinokat.
Lynn White amerikai technikatörténeti kutató két olyan beszámolót fedezett fel, amelyek szerint 875-ben a mór vegyész és feltaláló Abbász Ibn Firnasz az akkor arab ellenőrzés alatt lévő spanyolországi Córdoba mellett sárkányrepülővel repült. Az eseményt angol keresztes lovagok mesélték el a Malmesburyben élő Eilmer szerzetesnek, aki matematikával és asztrológiával foglalkozott. Egy másik Malmesbury-i szerzetes, William, évekkel később leírta, hogy Eilmer valamikor 1000 és 1010 között a Malmsbury apátság templomának tetejéről próbálkozott a repüléssel, és kb. 200 m távolságot sikerült is repülnie, de végül lezuhant, és eltörte egyik lábát.
Jan Wnęk lengyel sárkányrepülő modellje, amely ma a Krakkói Néprajzi múzeumban van kiállítva. Jan Wnęk több nyilvános bemutatót tartott 1866-1869 között, amikor az odporyszowi templomtoronyról szállt le
Magyarországon elsőként a Műszaki Egyetemen kezdtek foglalkozni sárkányrepüléssel, 1973-ban. 1979-ben már sikerült önálló sportágként elismertetni. 1986-ban Gyöngyösön Európa-bajnokságot rendeztek. 1996-ban már Dunaújvároson rendezték meg az első síkvidéki Európa-bajnokságot.
Győrben a Tervező Vállalat sportkörének keretein belül alapított sárkányrepülő szakosztályt 1979-ben Kulacs István és Óvári Tibor.
A két mérnökember a magyar „megszállottakkal” kapcsolatot tartva tett szert az úgynevezett Flamingó típustervére, amelynek megépítését maguk végezték. A vázhoz szükséges alumínium csöveket az akkor még működő fehérvári Köfémből sikerült beszerezniük, amire a „vásznazást” háztartási vasalóval hegesztett agrofóliából készítették.
A sárkányrepülős gyakorlati ismereteket két alkalmas gyorstalpalással sajátították el.
Ekkor kezdődött a repülés…
Ha a cipő egy lépésnél nagyobb távolságra elhagyta a földet, akkor az már repülésnek számított.
Az egyre nagyobb távolságok leküzdése érdekében a mérnökök a motornak is helyet szorítottak, először a szárnyon, majd alatta egy 3 kerekű kocsin, az úgynevezett trike-on.
A motornak kicsinek, könnyűnek de erősnek kellett lennie, hát mi más lehetett, mint a jó NDK-s Trabant. (26 Le)
1985-ben aztán az MHSZ keretein belül az akkor már a repülőklubhoz tartozó szakosztálynak a légügyi hatóság által is elfogadott és támogatott önálló motoros gépe lett.
A gépen a győri főiskolások képzése volt a fő cél, amellyel megindult a szakosztály taglétszámának fejlődése.
Egyre többen hódolhattak a repülés szenvedélyének egyre modernebb gépekkel.
Napjainkra a motoros sárkányrepülők a kisgépes légi forgalom szerves részévé váltak.
A reptér közeli önfeledt „molylepkézést” felváltotta a két pont közötti megtervezett, rádiókapcsolattal rendelkező útvonalrepülés.
A mai modern technikának köszönhetően több száz kilométert képesek a motoros sárkányrepülők egy felszállással, 80-110 km/órás átlagsebességgel áthidalni.
404 - Az Ön álltal keresett oldal nem taláható.
Térjen visssza a kezdőoldalra vagy használja a keresőt.
404 - Sorry, we could not find the page you were looking for. Go back to startpage or try to search.
Repüléssel kapcsolatos hírek
-
Amire bizton számíthatunk, az a repülőjegyek árának folyamatos emelkedése
A Boeing termelési korlátai miatt a légitársaságok képtelenek beszerezni a növekvő légiutas-forgalom kezeléséhez szükséges új repülőgépeket, a kereslet nő, miközben kapacitásszűkében lesznek, a folyamat végkicsengése pedig: a repjegyek ára nőni fog.
-
Csúcstechnológia a berlini légtérben
A mentődrónoktól a világ legnagyobb utasszállítójáig – repülőgépek széles skálája a júniusi berlini légikiállításon. De lesz Zero G is!
-
Három napig egyfolytában a levegőben: a Tupoljev ANT-25 története
A szovjet nagy hatótávolságú, bombázóként is számba vett kísérleti repülőgép 1933-ban emelkedett először a magasba. Napokig volt képes a levegőben maradni, de lomha volt, manőverezni sem tudott, ezért mindössze két példányt építettek belőle.
-
Háromszázötvenöt millió dolláros veszteség alatt nyög a Boeing
Közzétette legfrissebb negyedéves pénzügyi eredményeit a Boeing Company. A repülőgépgyártó mínusza borítékolható volt, a vállalat továbbra is a biztonságra és a minőségre összpontosít.
-
Kirepültek az Ég királynői Indiából
Az Air India utolsó Boeing 747-400-asai április 22-én emelkedtek utoljára a levegőbe a mumbai nemzetközi repülőtérről. A négy Jumbo új gazdára talált – az egyesült államokbeli, a pótpiaci tevékenységben jártas AerSale vette meg a madarakat.
-
Megállapodott a BMW és a Lufthansa: nagyobb befogadóképességű repülőgépek közlekednek Debrecen és München között
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal, ennek értelmében nagyobb befogadóképességű repülőket közlekedtetnek Debrecen és München között hétfői és pénteki napokon.
-
Ismét a régió legjobbja a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
A magyar főváros légikikötője zsinórban tizenegyedik alkalommal nyerte el a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón.
-
Tükröm, tükröm!
Micsoda ötlet! A koreai fapados Jin Air tükröket szereltetett a fedélzeti poggyásztartókba. Nem kell már az ülésen tipródni, hogy kiderüljön, van-e még hely a csomagunknak.
-
Megérkezett Magyarországra az első magyar KC-390 katonai szállítórepülőgép
De most csak három hétre jött.
-
Szerbia francia vadászbombázókat vásárolna
Rendkívül közel áll Belgrád ahhoz, hogy Rafale szuperszonikus vadászbombázókat vásároljon – jelentette be Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök, miután Párizsban a francia elnökkel és a védelmi miniszterrel tárgyalt.