Iskolakör végrehajtása

1. Repülés előtt:

Az időmérő az oktató által meghatározott sorrendben szólítja a növendékeket a repülésre, mikor az előző növendék a gépbe készülődést megkezdi. Ekkor a növendék a figyelőpadra ül, ahonnan végignézi társa repülését. Tanulja meg megbecsülni a szél irányát és sebességét különböző magasságokon a repülőgép mozgása alapján. Értékelje társa iskolakör felépítését és a tapasztalatait vegye figyelembe saját repülésénél.

2. Gépbe készülés:

Jelentkezik az időmérőnél (időmérővel szemben állva):
„X Y felszállásra jelentkezem”
Jelentkezik az oktatónál:
„X Y felszállásra jelentkezem”
Az oktató engedélyével bekészül a kijelölt repülőgépbe.
gondoskodik a szükséges üléshelyzet és terhelés beállításáról, melyet az oktató ellenőriz
társai segítenek a beülésben, a hevederek bekötésében és meghúzásában

3. Felszállás előtti ellenőrzés

Az üléshelyzet kényelmes beállítása és a hevederek meghúzása után lehet a kabintetőt lecsukni. Ezt követően lehet az ellenőrzést megkezdeni, amit jól hallhatóan a következők szerint kell végrehajtani:

„Kabintető zárva, biztosítva”
(a kabintető csukott helyzetben van és a zárszerkezet is zárva van)
„Féklap zárva, biztosítva”
(a féklap mozgatókarja zárt helyzetben van és az önzáró himba is zárt helyzetben van)
„Trimm enyhén fejnehéz”
(trimmet ki kell téríteni fejre illetve farokra, majd középállástól kissé előbbre állítani)
„Ívelőlap 2-es fokozatban”
(az ívelőlap rögzítőgombját benyomva 2-es fokozatba állítani, biztosítását ellenőrizni)
„Kormányok akadálytalanul minden irányba kitéríthetőek”
(a kormányokat minden helyzetbe ki kell téríteni és meggyőződni arról, hogy nem ütközik valamilyen akadályba.)
„Műszerek alapállásban”
(a műszereket ellenőrizni kell hogy nullán állnak, illetve a magasságmérő nullázását ell kell végezni)
„Kötél beakasztva”
(csak akkor lehet jelenteni, ha már be van akasztva a csőrlőkötél. Ha nem, akkor addíg kell várakozni amíg be nem akasztják és csak utána lehet folytatni a jelentést)
„Felszállómező és a légtér szabad”
(meg kell győződni arról, hogy a felszállómezőben nincs-e akadály és a légtérben nincs-e másik repülőgép)
„Kötélszakadásra felkészültem”
„Kérek engedélyt a felszállásra”
(a felszállási engedélyt a bal kéz feltartásával csak akkor lehet kérni, ha az oktató is rendben talált mindent és azt mondja: „Mehet!”)


4. Iskolakör gyakorlati végrehajtása

Felszállás:

Földön vezetni a repülőgépet
Elemelkedés után a sebességgyűjtési és a finom átvezetési szakasz megtartása
Meredek emelkedést súlypontcsőrlésben 50 m, elérése után érhet el a repülőgép
Csőrlést 90 km/h sebességgel végezzük
Csőrlés tetején átvezetés és leoldás lehetőleg a pilóta által. A kioldót minden esetben háromszor meg kell húzni.

Iskolakörön:

Leoldás után sebességrendezés 90 km/h-ra, ívelőlap „0” állásba, futómű behúzása, trimmelés szükség szerint
Fordulók végrehajtása: irány kinézése, forduló vérehajtása, irányban kivétel, sebesség rendezés
1. forduló után a startra vissza kell nézni és jelenteni: „A startról jelzés nincs”
Felmérjük a helyzetet és elkezdjük az iskolakör felépítését a leszállójelhez
A 2. fordulót ne válasszuk túl messze
Hosszúfalon a jel vonalánál kiengedjük a futóművet és megkezdjük az esetleg szükséges korrigálásokat
Elvégezzük a 3. fordulót
A 4. forduló helyének megválasztásánál törekedni kell, hogy lehetőleg azonos helyen és magasságban legyen a leszállás könnyebb kiszámítása miatt (természetesen a szél sebessége miatt változhat) A 4. fordulót legalább 90 m-en be kell fejezni

Besiklás, leszállás:

Sebességet növeljük 100 km/h-ra, ívelőlapot 3-as fokozatba helyezzük
Féklap nyitása megfelelő magasságban, 50 m alatt már nem szabad játszani vele a földetérésig
Megtörjük a besiklási szöget 3-5 m magasságban
Kilebegtetés és leszállás
Guruláskor is ügyelünk a vízszintes szárnyakra és az iránytartásra
Megállásig vezetjük a repülőgépet, majd letesszük a szárnyat

5. Leszállás utáni teendők:

Mikor a gép megállt, kinyitjuk a kabintetőt és a növendék jelent az oktatójának:
„X Y egy felszállást jelentek”
Az oktató elmondja a repülés során felmerült hibákat
Közben a repülőgép startra visszavitelénél segít a növendék
Ezután odamegy az időmérőhöz és jelenti:
„X Y egy felszállást jelentek”

Tájékoztató a személyes adatok kezeléséről

 

A(z) Győri Aero Klub Egyesület (továbbiakban: Adatkezelő) online értékesítési tevékenységével kapcsolatban kezeli a regisztrált felhasználók személyes adatait, kizárólag a megrendelések teljesítésének céljából, és a teljesítéssel kapcsolatos kötelezettsége (számlázás) teljesítése érdekében. Csak olyan személyes adatot kezel, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlen, és a cél elérésére alkalmas. A személyes adatokat csak a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig kezeli.

Az Adatkezelő minden elvárható módon védi a regisztrált felhasználóknak a webáruházban kezelt személyes adatait.

Az adatkezelő címe: 9099 Pér, Repülõtér
Az adatkezelő elérhetősége: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., 06-20-777-9106

Az adatkezelés jogalapja: 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról 5. § (1) bekezdés a) Az érintett hozzájárulása.

Hozzájárulás az adatkezeléshez: A felasználó regisztrációnál kifejezetten hozzájárulását adja az általa önkéntesen megadott személyes adatainak kezeléséhez.

Az érintettek köre: regisztrált felhasználók

A kezelt adatok köre: a regisztrált felhasználók által a regisztráció során megadott a megrendelés teljesítéséhez szükséges adatok: Név, Elérhetőség (telefon, email), Szállítási cím, Számlázási cím

Az adatgyűjtés célja: a megrendelések teljesítése és számlázás, online megkeresés marketing célllal.

Az adatok megismerésére jogosult lehetséges adatkezelők személye:
- A Győri Aero Klub Egyesület kereskedelmi és szállítmányozási munkatársai.

Az adatkezelés időtartama: az elektronikusan tárolt személyes adatok a megrendelés teljesítését követően 4 éven belül törlésre kerülnek.

A vásárló kérelmezheti az adatkezelőnél
- tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
- személyes adatainak helyesbítését,
- személyes adatainak törlését vagy zárolását.

Ha korábban megrendelést küldött el, akkor a megrendeléshez az elküldés pillanatában érvényes adatok lettek csatolva. A megrendeléshez kapcsolt személyes adatairól tájékoztatást, ezek módosítását vagy törlését az adatkezelőnél személyesen, telefonon vagy e-mailben kezdeményezheti.

Az adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban 10 napon belül, közérthető formában, a regisztrált felhasználó erre irányuló kérelmére írásban megadja a tájékoztatást. Ha a regisztrált felhasználó kérelmét jogosnak találja, akkor haladéktalanul intézkedik a személyes adatainak helyesbítése vagy törlése érdekében. A Szolgáltató adatkezelésére a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény (Avtv.) irányadó. Az adatszolgáltatás önkéntes.
Az adatkezelés célja a megbízási szerződésben foglalt, Adatkezelő által vállalt szolgáltatások és kötelezettségek teljesítése, jogok érvényesítése, az ügyfél, azonosítása, az Ügyféllel való kapcsolattartás és kommunikáció.

További személyes adatok kezelése törvényi felhatalmazáson alapulhat, amelynek célja jogszabályi kötelezettségek teljesítése.

Összefoglaló Pér: 

VentuSky:

Felhőkép magyaroszág: 

 

 

A péri repülőtér a Győri Aero Klub repülőtevékenységének helye. A hangárban laknak a gépeink és a hangár mellett helyezkedik el a repülőgép javító műhelyünk is.

A reptér üzemi területére csak jogosult személyek léphetnek be, ezért kérjük vendégeinket (sétarepülőket, növendékeket), hogy a reptérre érkezéskor a főépület előtt várakozzanak és hívják fel a 06-20-777-9106 telefonszámot ill. a portaszolgálat is késséggel nyújt segítséget ilyen esetekben. Bejelentkezés után biztosítunk kíséretet a hangárokhoz és az üzem területére.

Köszönjük

 

Repülőtér elérhetőségei

  • Cím: H 9099 Pér, Repülőtér
  • Telefon: +36/96/559-200
  • Fax: +36/96/559-202
  • E-mail:
    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • Web: www.gyor-per.hu

Repülőtéri adatok

  •  ICAO kód     LHPR
  • IATA kód     QGY
  • Elhelyezkedés     15 km 120° Győr központjától
  • ARP     N473737,56 E0174830,07
  • ELEV     128,75 m / 422’4
  • Futópálya     12/30, 2030m x 30m, aszfalt (+ 100-100 m SWY)
  • TWR     AFIS 129,90 MHz (Pér info)
  • Forgalom típusai     VFR, NVFR, IFR
  • Navigáció     ILS, VOR-DME, RNAV (GNSS)
  • ILS - RWY30     Cat I. - 111,35 MHz
  • Tűzoltó szolgálat     CAT-5, előzetes egyeztetés alapján CAT-6 és CAT-7
  • Határnyitás     előzetes egyeztetés alapján
  • Üzemanyag/olaj     JET A1, AVGAS 100LL, AeroShell W100, AeroShell W15W50
  • Nyitva tartás     8:00-18:00 LT (nyitva tartáson kívül előzetes egyeztetés alapján)
  • Cím     Győr-Pér Repülőtér Kft. H-9099 Pér, Repülőtér

 


 

Kedves Pilóták, Oktatók, Növendékek!

Az alábbi menüpontban szeretnénk összefoglalni néhány fontos és hasznos információt, linket, amely segíthet a repülések megtervezésében.

Ha bármilyen javaslatod van a tartalommal kapcsolatban, kérlek Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.meg nekünk.

 

Jó leszállást!

 

404  - Az Ön álltal keresett oldal nem taláható.
Térjen visssza a kezdőoldalra vagy használja a keresőt.

 

404 - Sorry, we could not find the page you were looking for. Go back to startpage or try to search.

 

 

 

 

 

A sárkányrepülés varázslatos dolog. A huszadik századi ember jelképe, az űrtechnika első emberközeli alkalmazása a sárkányrepülő, amely összeköti a múltat a jövőt, Ikarus legendáját, Leonardo rögeszméit megvalósítva. Az első jele annak, hogy a következő században a repülés, ami eddig csak kevesek kiváltsága volt, szinte minden ember számára elérhetővé válik.

 

Az eszköz története az ókorig nyúlik vissza, de az első igazi példányt az ötvenes évek közepén tervezte meg Francis Rogallo, a NASA mérnöke, miután az űrhivatal ezzel szerette volna a földre juttatni a leszálló űrkabinokat.

Lynn White amerikai technikatörténeti kutató két olyan beszámolót fedezett fel, amelyek szerint 875-ben a mór vegyész és feltaláló Abbász Ibn Firnasz az akkor arab ellenőrzés alatt lévő spanyolországi Córdoba mellett sárkányrepülővel repült. Az eseményt angol keresztes lovagok mesélték el a Malmesburyben élő Eilmer szerzetesnek, aki matematikával és asztrológiával foglalkozott. Egy másik Malmesbury-i szerzetes, William, évekkel később leírta, hogy Eilmer valamikor 1000 és 1010 között a Malmsbury apátság templomának tetejéről próbálkozott a repüléssel, és kb. 200 m távolságot sikerült is repülnie, de végül lezuhant, és eltörte egyik lábát.

 

Jan Wnęk lengyel sárkányrepülő modellje, amely ma a Krakkói Néprajzi múzeumban van kiállítva. Jan Wnęk több nyilvános bemutatót tartott 1866-1869 között, amikor az odporyszowi templomtoronyról szállt le

 

Magyarországon elsőként a Műszaki Egyetemen kezdtek foglalkozni sárkányrepüléssel, 1973-ban. 1979-ben már sikerült önálló sportágként elismertetni. 1986-ban Gyöngyösön Európa-bajnokságot rendeztek. 1996-ban már Dunaújvároson rendezték meg az első síkvidéki Európa-bajnokságot.

 

Győrben a Tervező Vállalat sportkörének keretein belül alapított sárkányrepülő szakosztályt 1979-ben Kulacs István és Óvári Tibor.

A két mérnökember a magyar „megszállottakkal” kapcsolatot tartva tett szert az úgynevezett Flamingó típustervére, amelynek megépítését maguk végezték. A vázhoz szükséges alumínium csöveket az akkor még működő fehérvári Köfémből sikerült beszerezniük, amire a „vásznazást” háztartási vasalóval hegesztett agrofóliából készítették.

 

A sárkányrepülős gyakorlati ismereteket két alkalmas gyorstalpalással sajátították el.

Ekkor kezdődött a repülés…

 

Ha a cipő egy lépésnél nagyobb távolságra elhagyta a földet, akkor az már repülésnek számított.

Az egyre nagyobb távolságok leküzdése érdekében a mérnökök a motornak is helyet szorítottak, először a szárnyon, majd alatta egy 3 kerekű kocsin, az úgynevezett trike-on.

A motornak kicsinek, könnyűnek de erősnek kellett lennie, hát mi más lehetett, mint a jó NDK-s Trabant. (26 Le)

 

1985-ben aztán az MHSZ keretein belül az akkor már a repülőklubhoz tartozó szakosztálynak a légügyi hatóság által is elfogadott és támogatott önálló motoros gépe lett.

A gépen a győri főiskolások képzése volt a fő cél, amellyel megindult a szakosztály taglétszámának fejlődése.

Egyre többen hódolhattak a repülés szenvedélyének egyre modernebb gépekkel.

Napjainkra a motoros sárkányrepülők a kisgépes légi forgalom szerves részévé váltak.

A reptér közeli önfeledt „molylepkézést” felváltotta a két pont közötti megtervezett, rádiókapcsolattal rendelkező útvonalrepülés.

A mai modern technikának köszönhetően több száz kilométert képesek a motoros sárkányrepülők egy felszállással, 80-110 km/órás átlagsebességgel áthidalni.

 

 

 

Kapcsolodó

Keresés

Kapcsolat

Telephely:     9099 Pér, Repülõtér

Klubhelyiség: 9021 Gyõr, Városház tér 3.

E-mail: info@aeroclub-gyor.hu

Telefon: 06-20-777-9106

Adószám: 19113832-2-08

JSN Metro template designed by JoomlaShine.com