A péri repülőtér a Győri Aero Klub repülőtevékenységének helye. A hangárban laknak a gépeink és a hangár mellett helyezkedik el a repülőgép javító műhelyünk is.

A reptér üzemi területére csak jogosult személyek léphetnek be, ezért kérjük vendégeinket (sétarepülőket, növendékeket), hogy a reptérre érkezéskor a főépület előtt várakozzanak és hívják fel a 06-20-777-9106 telefonszámot. Bejelentkezés után biztosítunk kíséretet a hangárokhoz és az üzem területére.

Köszönjük

 

Repülőtér elérhetőségei

  • Cím: H 9099 Pér, Repülőtér
  • Telefon: +36/96/559-200
  • Fax: +36/96/559-202
  • E-mail:
    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
    Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • Web: www.gyor-per.hu

Repülőtéri adatok

  •  ICAO kód     LHPR
  • IATA kód     QGY
  • Elhelyezkedés     15 km 120° Győr központjától
  • ARP     N473737,56 E0174830,07
  • ELEV     128,75 m / 422’4
  • Futópálya     12/30, 2030m x 30m, aszfalt (+ 100-100 m SWY)
  • TWR     AFIS 129,90 MHz (Pér info)
  • Forgalom típusai     VFR, NVFR, IFR
  • Navigáció     ILS, VOR-DME, RNAV (GNSS)
  • ILS - RWY30     Cat I. - 111,35 MHz
  • Tűzoltó szolgálat     CAT-5, előzetes egyeztetés alapján CAT-6 és CAT-7
  • Határnyitás     előzetes egyeztetés alapján
  • Üzemanyag/olaj     JET A1, AVGAS 100LL, AeroShell W100, AeroShell W15W50
  • Nyitva tartás     8:00-18:00 LT (nyitva tartáson kívül előzetes egyeztetés alapján)
  • Cím     Győr-Pér Repülőtér Kft. H-9099 Pér, Repülőtér

 


 

Kedves Pilóták, Oktatók, Növendékek!

Az alábbi menüpontban szeretnénk összefoglalni néhány fontos és hasznos információt, linket, amely segíthet a repülések megtervezésében.

Ha bármilyen javaslatod van a tartalommal kapcsolatban, kérlek Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.meg nekünk.

 

Jó leszállást!

 

A sárkányrepülés varázslatos dolog. A huszadik századi ember jelképe, az űrtechnika első emberközeli alkalmazása a sárkányrepülő, amely összeköti a múltat a jövőt, Ikarus legendáját, Leonardo rögeszméit megvalósítva. Az első jele annak, hogy a következő században a repülés, ami eddig csak kevesek kiváltsága volt, szinte minden ember számára elérhetővé válik.

 

Az eszköz története az ókorig nyúlik vissza, de az első igazi példányt az ötvenes évek közepén tervezte meg Francis Rogallo, a NASA mérnöke, miután az űrhivatal ezzel szerette volna a földre juttatni a leszálló űrkabinokat.

Lynn White amerikai technikatörténeti kutató két olyan beszámolót fedezett fel, amelyek szerint 875-ben a mór vegyész és feltaláló Abbász Ibn Firnasz az akkor arab ellenőrzés alatt lévő spanyolországi Córdoba mellett sárkányrepülővel repült. Az eseményt angol keresztes lovagok mesélték el a Malmesburyben élő Eilmer szerzetesnek, aki matematikával és asztrológiával foglalkozott. Egy másik Malmesbury-i szerzetes, William, évekkel később leírta, hogy Eilmer valamikor 1000 és 1010 között a Malmsbury apátság templomának tetejéről próbálkozott a repüléssel, és kb. 200 m távolságot sikerült is repülnie, de végül lezuhant, és eltörte egyik lábát.

 

Jan Wnęk lengyel sárkányrepülő modellje, amely ma a Krakkói Néprajzi múzeumban van kiállítva. Jan Wnęk több nyilvános bemutatót tartott 1866-1869 között, amikor az odporyszowi templomtoronyról szállt le

 

Magyarországon elsőként a Műszaki Egyetemen kezdtek foglalkozni sárkányrepüléssel, 1973-ban. 1979-ben már sikerült önálló sportágként elismertetni. 1986-ban Gyöngyösön Európa-bajnokságot rendeztek. 1996-ban már Dunaújvároson rendezték meg az első síkvidéki Európa-bajnokságot.

 

Győrben a Tervező Vállalat sportkörének keretein belül alapított sárkányrepülő szakosztályt 1979-ben Kulacs István és Óvári Tibor.

A két mérnökember a magyar „megszállottakkal” kapcsolatot tartva tett szert az úgynevezett Flamingó típustervére, amelynek megépítését maguk végezték. A vázhoz szükséges alumínium csöveket az akkor még működő fehérvári Köfémből sikerült beszerezniük, amire a „vásznazást” háztartási vasalóval hegesztett agrofóliából készítették.

 

A sárkányrepülős gyakorlati ismereteket két alkalmas gyorstalpalással sajátították el.

Ekkor kezdődött a repülés…

 

Ha a cipő egy lépésnél nagyobb távolságra elhagyta a földet, akkor az már repülésnek számított.

Az egyre nagyobb távolságok leküzdése érdekében a mérnökök a motornak is helyet szorítottak, először a szárnyon, majd alatta egy 3 kerekű kocsin, az úgynevezett trike-on.

A motornak kicsinek, könnyűnek de erősnek kellett lennie, hát mi más lehetett, mint a jó NDK-s Trabant. (26 Le)

 

1985-ben aztán az MHSZ keretein belül az akkor már a repülőklubhoz tartozó szakosztálynak a légügyi hatóság által is elfogadott és támogatott önálló motoros gépe lett.

A gépen a győri főiskolások képzése volt a fő cél, amellyel megindult a szakosztály taglétszámának fejlődése.

Egyre többen hódolhattak a repülés szenvedélyének egyre modernebb gépekkel.

Napjainkra a motoros sárkányrepülők a kisgépes légi forgalom szerves részévé váltak.

A reptér közeli önfeledt „molylepkézést” felváltotta a két pont közötti megtervezett, rádiókapcsolattal rendelkező útvonalrepülés.

A mai modern technikának köszönhetően több száz kilométert képesek a motoros sárkányrepülők egy felszállással, 80-110 km/órás átlagsebességgel áthidalni.

 

 

 

 

404  - Az Ön álltal keresett oldal nem taláható.
Térjen visssza a kezdőoldalra vagy használja a keresőt.

 

404 - Sorry, we could not find the page you were looking for. Go back to startpage or try to search.

 

 

 

 

Ejtőernyős

 

Próbáld ki ezt a páratlan élményt, szabadesés több ezer méter magasságból. Garantált adrenalin löket. A tendemugrás során egy profi tandempilótához vagy rögzítve, mindent ő csinál ezért könnyű és biztonságos. Neked csak az élményre kell figyelned.

További információ

Vitorlázórepülő

A vitorlázórepülés a repülés egyik legszabadabb módja, a motor zaja és rázkódás nélkül suhanhatunk a levegőben. A gépet csőrlő vagy másik gép vontatja a levegőben, majd ugyan úgy repül mint bármely más repülőgép. Motor helyett a helyzeti energiáját kihasználva.

További információ

Motorosrepülő

A robbanómotoros repülőgépek kényelmes és biztonságos módját kínálják a repülésnek. Alacsony fogyasztásuknak köszönhetően nagy hatótávolság lerepülésére képesek. Gépeinken kipróbálhatod te is a repülés élményét. Lehetőség van városnéző vagy túra repülésekre.

További információ

Sárkányrepülő

A Motoros sárkány egy trájkra, azaz 3 kerekű vázszerkezetekre szerelt benzinmotoros meghatású légcsavaros hajtóművel rendelkeznek. A pilóta (és utasa ) a sárkány szárny alatt függesztve helyezkedik el.

További információ

Kapcsolat

Telephely:     9099 Pér, Repülõtér

Klubhelyiség: 9021 Gyõr, Városház tér 3.

E-mail: info@aeroclub-gyor.hu

Telefon: 06-20-777-9106

Adószám: 19113832-2-08

  
Joomla űrlapépítő by JoomlaShine
JSN Metro template designed by JoomlaShine.com